⭕️ ارتباط بهتر را باید فرابگیریم…
? ارتباط با دیگران به نظر موضوع سادهای است.
معمولا بسیاری از ما، خود را در آن متخصص میدانیم.
شاید به سبب اینکه از کودکی تا به حال حرف زدهایم و معمولاً گفت و گو کردن را امری طبیعی میدانیم.
شاید کودک پیش از آموختن سخن گفتن، انتقال پیام و رساندن مفهوم مورد نظر خود به دیگران را فرامی گیرد و با گریه و حرکات بدن منظور خود را انتقال می دهد.
? زمانیکه شاد هستیم و خود را به کسی نزدیک احساس میکنیم ارتباط برقرار کردن کار دشواری به نظر نمیرسد. هم ما احساس خوبی داریم و هم طرف مقابل و همه چیز به ظاهر خوب و بیکم و کاست است.
اما وقتی اختلافی وجود دارد،برای تاثیر کلام خود نیاز بیشتری به مهارتهای ارتباطی (مهارت کلامی) احساس می کنیم.
? راستی در حالت عصبانیت چگونه گفت و گو میکنیم؟
با اشخاصی که از ما عصبانی هستند چگونه حرف میزنیم؟
با انتقاد چه میکنیم؟
وقتی طرف مقابل به حرفهای ما گوش نمیدهد چه میگوییم؟
مواقعی که مخاطب غیر منطقی است و بیان دلیل و گاهی سخن گفتن بی اثر می شود ، چه باید کرد؟
در شرایط احساس رنجش، چگونه ارتباط برقرار میکنیم؟
در این مواقع برای اینکه بتوان به گونهای موثر و به خوبی ارتباط برقرار کرد، انسان نیازمند فراگیری راهکار(تکنیک)های ارتباطی است تا بهتر و دقیق تر منظور خود را منتقل کند.
? این نیاز از حوزه ارتباطات شخصی و خانوادگی گرفته تا ارتباطات شغلی و حرفهای، گسترده است.
? برای ارتقا مهارت های ارتباطی خود، سرمایهگذاری کنیم و به خاطر داشته باشیم:
«به کاری گیری و تسلط بر این مهارت و مشاهده آثار مطلوب آن بر زندگی، وابسته به فراگیری دقیق و تمرین و مداومت جدی دارد.»
فرم در حال بارگذاری ...